04.07.2018, 09:00 | Af: Jonas Dahl Nielsen | Foto: FCM Håndbold

Nyt hovedsponsorat med lokal forankring

Det nye Herning-Ikast Håndbold har indgået en tre-årig sponsoraftale med SPORT 24 samt Sports Group Denmark og Mizuno.

Pr. 1/7 er ulven erstattet af enhjørningen. FCM Håndbold er blevet til Herning-Ikast Håndbold og siger dermed endegyldigt farvel til den sidste tilknytning til FC Midtjylland-koncernen.

Længe har der været arbejdet på højtryk bag kulisserne frem mod overgangen, og blandt andet har det nye HIH været i dialog med utallige potentielle sponsorer og samarbejdspartnere, nuværende såvel som nye.

Det har affødt et nyt hovedsponsorat med SPORT 24, der allerede var partner i det nu tidligere FCM Håndbold. I samme forbindelse er indgået en aftale med Sports Group Denmark. Den Ikast-baserede virksomhed er for nylig blevet forhandler af Mizuno, hvis logo fremover vil pryde både tøj og sko i Herning-Ikast Håndbold.

De nye aftaler glæder direktør Jakob Mølgaard Christensen.

- Vi har ledt efter en ny tøjpartner, og vi har været i dialog med mange. Interessen for at samarbejde med os har været stor, og det er vi naturligvis glade og stolte over. Vores valg af hovedsponsor er faldet på SPORT 24, som i forvejen var en god og loyal partner, og sammen med dem vil Sports Group Denmark og Mizuno indgå i en trepartsaftale, fortæller direktør Jakob Mølgaard Christensen.

Et værdimatch

Ud over at blive hovedsponsor kommer SPORT 24 desuden til at varetage forbindelsen til Sports Group Denmark. Aftalen gælder i første omgang for tre år, men direktøren håber på et langvarigt samarbejde.

- Vi oplevede et værdimatch. De er visionære, de er troværdige, og vi deler en grundlæggende tilgang til sporten; vi ønsker at dyrke både fællesskabet, legen og professionalismen. Det skal være fedt at dyrke sin sport ved, at det både er sjovt og udfordrende. Ligeledes stræber vi i Herning-Ikast Håndbold altid efter at forbedre os, og også på dét punkt var denne aftale et godt match. Samtidig er det vigtigt for os, at de er at finde i nærmiljøet. De kommer til at gøre en forskel både for moderklubben og for vores sponsorer og andre samarbejdspartnere, og vi håber på et langt og lykkeligt ægteskab, siger Jakob Mølgaard Christensen.

En stærk platform

Også hos den nye hovedsponsor er man glad for aftalen, der - ifølge Thomas B. Sørensen, sponsorchef i SPORT 24 - er til stor gavn for begge parter.

- For det første vil vi gerne være en del af en stærk og ambitiøs håndboldklub, som er et vinderhold. Det tror vi på, at de bliver ved med at være. Desuden ønsker vi naturligvis at brande os inden for sportens verden, hvor vi har en stor målgruppe af kunder, både TV-mæssigt og naturligvis også ude på tilskuerpladserne. Her ser vi Herning-Ikast Håndbold som en fantastisk platform. Samtidig har HIH en rigtig spændende partnerstrategi og et stort netværk, og det åbner nogle interessante døre for os, lyder det fra sponsorchefen.

Hos Thomas B. Sørensen og SPORT 24 var der aldrig tvivl om, at man gerne ville være med på rejsen mod det nye.

- Vi har haft et rigtig godt samarbejde med FCM Håndbold igennem de sidste par år. Vi har gode relationer i klubben, og den lokale forankring passer os rigtig godt. Samtidig deler vi flere værdier, og i SPORT 24 ser vi HIH som en troværdig partner med et rigtig spændende potentiale. Treenigheden mellem det nye Herning-Ikast Håndbold, Mizuno og os giver derfor rigtig god mening. Det er interessant, at de nu skal ud at stå på egne ben og vise, hvad de kan selv. Vi kan alle sammen - også i vores forretning hos SPORT 24 - lære af dét at komme lidt tættere på både publikum og samarbejdspartnere, slutter sponsorchefen.

Ved spørgsmål kan direktør Jakob Mølgaard Christensen kontaktes pr. telefon 25 60 00 35.

 

LÆS MERE OM DE TRE PARTNERE:

Sports Group Denmark >>>

Mizuno >>>

SPORT 24 >>>